free counters

stockholms väder

onsdag 24 mars 2010

svar på tal

Blogg listad på Bloggtoppen.se
det här har en kommeterat.

jag är snart 16 och mina föräldrar tillåter mig att gå och festa. De litar på mig, de vet att jag kan hantera sprit och allt. Du har en poäng att det är FEL att vi som är så unga dricker och röker osv, men kan man hantera detta som jag så är det OK.

och ja det är bra att dina föräldrar litar på dig. men det finns en anledning till att det är 18 års gräns på sprit och tobak.våra kroppar är inte färdigväxta. det är därför det är åldergräns. det är ju samma sak när det gäller filmer man visar ju inte en porr eller skräck film för en 10 åring. där är det också en anledning till varför man har 15 och 18 års gräns. hur tänker du?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur jag tänker? Jag tänker att vi ungdomar inte alls borde ha tillgång till alkohol eller något annat som det är 18 års gräns på! Men att man testar alkolhol en gång eller två ÄR inte dödligt.