free counters

stockholms väder

onsdag 24 mars 2010

ny diet


Blogg listad på Bloggtoppen.se
jag vill ju börja en ny diet som heter lchf. och det som jag kommer ha svårt att sluta äta är bröd. men sen finns det ju mycket med med. men jag har hittat ett recept jag ska prova och göra.


Ingredienser:
200 g (3dl) linfrö
50 g (1dl) sesamfrö
50 g (0,75dl) hasselnötter
50 g (0,75dl) mandel
50 g kruska kli, fiberex eller fiberhusk
2 tsk bakpulver
1,5 msk brödkryddor

Mixa allt till "mjöl"

Blanda sedan ihop:
50 g smält smör
1 dl creme fraiche
250 g keso
6 ägg

Gör så här
Mixa allan nötter och frön till "mjöl" i till exempel en mixer.

Blanda ihop allt och häll i en avlång brödform klädd med bakplåtspapper, (jag tog lite solroskärnor på brödet). Grädda i 60-80 min (beroende på ugn) i 175 grader. Ta ut brödet ur formen och låt det svalna. Skär i tunna skivor.

2 kommentarer:

Becca sa...

Ser gott ut!

Jag gick på LCHF förra sommaren, och jag gick ner ganska så mycket på kort tid. Men det bästa var att jag aldrig har mått så bra som jag gjorde när jag gick på den dieten.

Ena-Maria sa...

Heisann, fant bloggen din via bloggtrafik. Fin blogg du har! :)
Skal også prøve denne oppskriften. Her er et lavkarbo brød som jeg bruker å lage. Kjempesunt og kjempe godt! kun 2-3carbs pr skive :)

http://enamaria.blogg.no/1268795305_17mar2010.html

Ha en super helg, og lykke til med dietten! (er på den selv)