free counters

stockholms väder

torsdag 24 september 2009

rökning

Blogg listad på Bloggtoppen.se
jusn nu när jag sitter och ser på lyxfällan om att dom rökte för många tusen per år så är jag änu mer motiverad att inte börja. för att skulle jag ha rökt så seriöst som jag gjorde under en period så skulle det kosta ca 8 tusen kr. tänk vad jag skulle kunna köpa för dom när jag inte röker. jag skulle kunna åka på en lyxkryssning, åka till ett varm land eller en årsföbrukning av smink, ansiktsprodukter, och parfym eller massor med kläder. så jag är så himla glad att jag bestämde mig den 3 april 2008 och sluta röka. men i slutet så rökte jag inte så mycket men det är ju ändå mycket pengar som man bara kastar bort. som det såg ut i slutet så rökte jag för ca 1000 kr. men det kan jag ju ändå köpa mycket för. som en kryssning med tex birka, eller ca 2 stycken kändisparfymer som räcker ca 2 år eller några kläder från gina tricot.

så jag säger hej då ciggen för alltid. det är bara onödigt det finns inget positivt med rökning.

Inga kommentarer: