free counters

stockholms väder

onsdag 23 september 2009

det sjuka idealet

Blogg listad på Bloggtoppen.se
jag tycker att det är så himla sjukt hur folk kan vara så elaka mott andra. när man ser hur ungdomar mobbar andra pga av deras utseende, vad dom har för kläder och att dom har finnar. vad är det för fel med det här. hur tror du att dom här ser ut på insidan jo dom är vackra där. men ska vi se på hur ser dom populära tjejerna ut dom har perfekt hår, snyggt sminkat och har finna kläder. men hur ser dom här ut på insidan. jo dom är inte så finna där. så man ska inte gå efter utseendet. det är ju insidan som räknas.
om du går ut på stan och träffar en jätte snygg kille. du tänker ja vilken pudding men hur tror du att han är igentligen han kanske är en idiot rent ut sagt. coh så ser du en ful kille som du tänker han vill jag inte dejta men så börjar du prata med hon och tänker varför tänkte jag så om han han var ju väldigt trevlig typ den vill jag ha. så jag tycker inte att ni ska dömma en efter håret.

2 kommentarer:

Unknown sa...

nu är det ju inte riktigt så att man automatiskt är dum i huvudet bara för att man ser bra ut.
du blir sur för att folk säger elaka saker om en människa som inte ser så bra ut. men du gör precis samma sak hela tiden, bara det att du säger elaka saker om människor som ser bra ut.
det är ju inte helt okej enligt mig. sluta själv att klanka ner på andra människor!

Hanna sa...

Jag tycker att du skrev väldigt bra faktiskt, för det är till stor del sant. Bara för att man sticker ut i mängden betyder det inte att man gör något fel. Att vara sig själv är starkt. Att vara en i mängden är nog inte så lätt heller, alla vill nog inte vara där utan spelar nog bara en "roll". Men jag håller med om att alla de här "fjortisarna", de snygga killarna som alla älskar, tjejerna med de största brösten och snyggaste utseendet... de är inte snyggast om 20 år. De är inte lika säkra på insidan som tjejen som går sin egen väg. Hon vet vad hon vill och om 20 år är hon långt före de andra.
Du skrev väldigt rätt! :)

/H