free counters

stockholms väder

tisdag 8 september 2009

andra dagen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
nu har jag kommit hem från en stressig dag på jobbet. det första jag fick göra är att fixa ute vid salen tex torka bord och fylla på tomma lådor med mat. sen skulle joakim baka. och jag fick en ide kan du inte lägga i lite kakao och det gjorde han i hälften av degen så bakade vi schack rutor och vanliga mördegskakor. dom blev jätte populära av personalen och besökande. dom tyckte det var en bra ide att jag hjälper till med bakning. jag tänkte göra kola och knäckkakor nästa gång och kanske bondkakor. sen fick jag skära sallad. det var tills nu som det var lugnt. sen när jag var klar kom det folk då var det bara och servera skricka efter mer. och så var det i ca 2 timmar. när jag kollade på kl så hade det gåt väldigt fort. men det var god mat. det blev raggmunkar och fläsk med syllt till, spagetti och költtfärssås, ris och lammgryta sen kunde man ta fläsk och lök sås. men jag tog pastan och raggmunkarna. det var så gott. så idag tycker jag att det var mycket roligare. dom ville att jag ska hjälpa till med att göra smörgåstårta eftersom dom tyckte att jag var så duktig med att baka.

Inga kommentarer: