free counters

stockholms väder

lördag 1 maj 2010

ny lag

Blogg listad på Bloggtoppen.se
att man inte ska typ få bjuda sina ungdomar på sprit hemma. för att dom kommer bli missbrukare i senare av deras liv. och det här är med ren erfarenhet. jag fick dricka alkohol när jag var 15 och uppåt jag fick cider då och då efter jag fyllde 16 men innan fick jag bara smaka dom starka dryckerna och jag är ingen missbrukare i dag fast jag har får druckit alkohol i ca 5 år. så det stämmer inte i mitt tycke. har dom gjort en undersökning på det. jag skulle vilja se den om det finns annars får väl dom göra en och då ska det vara seriöst. inte att folk bara ljuger.
jag vet många fler som har blivit bjudna hemma och dom är inte beroende. jag kan vara hemma på helgerna utan att dricka alkohol fast jag är 20+ det är inte ofta jag dricker. men dom flesta av gångerna blir det bara ett glas fin eller en cider. är jag beroende då nej det är jag inte.

edit; jag fick inte ofta sprit hemma det var bara när det var typ midsommar eller jul annars fick jag bara smaka någon klunk.

Inga kommentarer: