free counters

stockholms väder

fredag 7 augusti 2009

kvällens middag











Blogg listad på Bloggtoppen.se




nu har jag nyss käkkat en underbar och god middag. det blev helstekt fläsk-file med potatisgratäng. det blev så jätte gott. jag gjorde den laktos fri så jag slipper ta tablet. det är nog inte bra och ta den hela tiden. ni som vill göra potatis gratäng så gjorde jag den så här. skalla 300 gram potatisar, skalla 150 gram morötter, köp en matlagningsgrädde som inehåller 3,3 dl och blanda i 1 tsk salt och 1 krm peppar i den. smor en form med smör och lägg först i ritfrukterna sen lägger du i mjölkblandningen. grädda i 200 grader i ca 40-50 min men kän på den efter 30 min. det blir super gott. fläskfilen är det bara och ta bort allt fet krydda den med det man vill ha och sen steka den det är inte så svårt.








ni kan få se lite underbara bilder på hur jag har det på haltan. med en pool som håller på och bli varm.

1 kommentar:

sara sa...

svar på din kommentar: nej, som jag skrev så har jag aldrig varit något stort fan av bwo så jag pratade inte med dem. dock åt jag frukost samtidigt som dem i morse :)
och om den här 'gossipen' är intressant så satt bard för sig själv och läste tidningen medans martin satt med hassle och någon tjej, som jag förmodar är hans flickvän (: