free counters

stockholms väder

måndag 31 augusti 2009

citat från kenzas

Blogg listad på Bloggtoppen.se
det här har jag tagit ifrån kenzas blogg och jag tycker verkligen att det stämmer som hon säger.

Såg att det har varit en hel del diskussioner om det Katrin Zytomierska och the Voice-gänget pratade om på Vakna! med the voice här om dagen och nu har jag även kollat på klippet själv. Jag kan inte säga att jag håller med om Katrins ordval och så men jag förstår vad hon menar. Det börjar nästan bli löjligt.

Men som ni vet så har jag alltid kört mitt eget race och varit mig själv här i bloggen så jag orkar inte riktigt bry mig. Jag har ett liv utanför bloggen och är inte någon sån som skulle lägga energi på sånt tjaffs. Det de här tjejerna som provocerar i sina bloggar inte riktigt förstår är att de inte kommer komma långt på det. Visst, besökarantalet kanske höjs rejält, men sen då? Företag vill inte jobba med dem för att de är för oseriösa. Företag vill inte lägga annonser på deras bloggar för att de inte vill förknippas med innehållet där. Och nu snackar jag inte om småföretag som någon gratishemsida eller så, utan stora företag. Samma sak när det gäller andra jobb! Men värst av allt - de blir hatade av majoriteten av sina läsare. Vissa förlorar även sina vänner? Är det värt det?

Den största av dessa tjejer mailade annonsföretaget jag jobbar med (vilket är det största) och berättade lite om sig själv och sitt höga läsarantal och frågade om de ville börja sälja annonser på hennes blogg. Tror ni de sa ja? Självklart inte! Det finns ingen chans att våra kunder vill synas på hennes blogg, aldrig i livet - sa de till mig.

Ni som vill att era bloggar ska bli stora och framgångsrika - jag har ett par råd till er. Var er själva, var ödmjuka, visa att ni är seriösa och kör ert eget race. Och blogga för att ni tycker att det är kul! Bara DÅ kan man lyckas, tjäna stora summor pengar och kanske även få en bra karriär på köpet som jag.

Inga kommentarer: