free counters

stockholms väder

onsdag 5 augusti 2009

att köra bil

Blogg listad på Bloggtoppen.se
nu har jag varit och gåt en varm och skön promis. det blev lite problem när jag gick. när jag hade gåt halva biten så var det hål där dom håller på och gräver. så jag behövde hjälp med att komma över. dety som jag märkte när jag gick är att dom som kör något fordon tänker inte på andras säkerhet. det står 30 men dom kör i 50. den som är proffs här ute och alltid köra i 50 är postbilen. kan inte domm ta och köra saktare loch tänka på att det finns folk som går på vägarna. det känns som dom tänker att det är viktigare och komma hem tidigare än på andras säkerhet. även fast det inte är så många som går på vägen kan det faktist dycka up något på vägen som gör att du kör på det. man har större chans att överleva om man bli påkörd av en som kör i 30 än om man kör i 50 då har man väldigt liten chans att överleva. så tänk på det nästa gång.

Inga kommentarer: