free counters

stockholms väder

onsdag 7 januari 2009

ge blod

i dag har jag varit vid en blodbuss och ska testa mig om jag får bli blodgivare. jag är väldigt rädd för att ta sprutor eller liknande. men när jag kom dit så fick jag sitta ner och fylla en blanket om min hälsa. sen var man tvungen att styrka vem man är genom att visa id pass eller körkort. sen fick jag lägga mog på en brits där gick vi igenom mina svar för att se om jag är godkänd med min hälsa och det var jag så här långt var det inte jobbigt. det jobba var när han skulle börja stick i armen. när jag brukar ta blodprov brukar jag svimma. men den här gången gjorde jag inte det jag kollade bort och tänkte på något trevligt. när dom brukar ta så lär dom sticka flera gånger men det slapp han göra nu. jag tror han är så van att sticka folk så han vet nog vart han ska sticka så det blir rätt.
ni borde också åka och testa er ni gör en god gärning.
gå in på www.geblod.se så får ni veta mer

Inga kommentarer: