free counters

stockholms väder

lördag 6 februari 2010

ang blodgivning

Blogg listad på Bloggtoppen.se
jag har fåt en komentar om att det är så fjoliga saker man får när man lämnar blod och att man kan köpa dom för 50 kr i affär. men det är ju inte för sakerna som man lämnar blod utan det är ju en god gärning man vill göra. sen är det bara en bonus att man får saker. tänk vad jag kan rädda liv. min påse blod kan vara avgörande om en person döre eööer överlever. skulle inte det kännas skönt att man kan göra det. det ksotar inget och det gör inte ont. jag har en väldig sprut skräck. när jag skulle ta en spruta för några år sen så tog det dom 30 min innan nålen kom in i kroppen. och här sitter man och är blodgivare. jag vill bli av med skräcken det är därför jag är blodgivare. kan inte bara fler bli blodgivare. det tar bara er 30 min av erat liv per gång. allså 2 timmar om året. är det mycket eller.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har världens sprutskräck, aldrig att jag gör något sådant för att "bli av med det". Om det är så att jag måste leva med det så får det vara så.
Det var faktiskt det dummaste jag hört.

Unknown sa...

Det är väl ändå ganska logiskt att man blir av med sin rädsla om man inser att det inte är så farligt? Om det är det dummaste du hört så tycker jag du inte har lyssnat så mycket. Detta används ju överallt för att bli av med sina fobier.

Bra att du lämnar blod annars! Forsätt så!

tess sa...

håller helt med föregående. Bra sagt johan...
Alla gör vi våra val i livet, och kan man hjälpa andra så är väl det jätte bra! Hjälpa andra utan att kräva ngt i gengäld ;)