free counters

stockholms väder

onsdag 1 juli 2009

nu har jag gett blod






nu har jag varit och hjälpt 3 stycken männsiskor som behöver blod. när jag kom dit fick jag svara på några frågor om min hälsa. när deta var klart var det bara och vänta på en skötterska. dom kollade först vilken arm dom skulle ta det i. det blev min vänstra för mig. när dom skule sticka in nålen lyssnade jag på musik. jag tyckte bara sticket gjorde ont. sen kändes det inte något. jag har 0+ och det är bara 32% som har den i sverige. det tog 7,5 min fölr mig att lämna en halv liter. efter fick jag sitta en stund och vänta lite innan jag kunde gå därifrån. det jag fick för besväret är en termosmugg, två festisar, en macka och en frukt. det var inte så farligt so jag hadde trot att det skulle vara.

Inga kommentarer: