free counters

stockholms väder

söndag 19 juli 2009

miljövänligt

Blogg listad på Bloggtoppen.se
vad är det som är mäst miljövänligt och biligast. när jag skullle kolla hur mycket det kostar att åka buss och tåg till göteborg så blir man lite chockad hur mycket priset skiljer. jag jännför priset. om man ska åka den 27 juli och komma hem dagen efter så kostar det 530 kr(ca 33 kr avbokningsskydd) och det som ingår i priset är sittplats och avbokningsskydd (jag har tagit den biligaste biljeten). så hur mycket kostar det på tåg då. med tåg (intercity) blir det 1008 kr (sittplats 43 kr/st resan kan återbetalas 93 kr/st) och då får du avbokningsskydd och sittplats. det är sjukt hur dyrt det kan vara och resa miljövänligt. och jag har ju tagit de biligaste biljeterna. när man åket x2000 kostar det 864 kr att åka ditt med resan kan åtebetalas blir det 2078 totalt. du får också gratis sittplats.

alla biljetterna är tur och retur priser.

3 kommentarer:

Unknown sa...

varför åker du inte buss då? det var ju billigare.

bwo 4 ever sa...

jo jag ska åka buss men kjag skrev del det var till göteborg jag menade

Nettan sa...

Minjövänligt, mänsklitt?