free counters

stockholms väder

tisdag 19 januari 2010

rökning

Blogg listad på Bloggtoppen.se
en sak som jag inte fatar med folk som röker är när dom får kol eller bronkit att dom förtsäter med det. när man får kol och sen röker så gräver man sin egna grav som du kommer att liga i om du inte slutar. jag möter många som har fåt problem pga rökning men dom vill inte slute. men jag kan förstå att det är svårt med deta. men det finns ju hjälp att få om det är svårt. det finns ju plåster inhalator och tugummi. tänk vad skönt det kommer bli om ni bestämmer er. jag vet själv att det är svårt med att sluta men när jag bestämde mig för att sluta var för att jag fick ont i halsen plus feber i en vecka var tvungen att vara hemma från skolan. men när jag kom tillbaka så var jag så dum att jag började röka igen men fick tillbaka problemet så jag bestämmde mig nu får det vara nog. vill inte vara hemma pga en dum sak.
det kommer vara värt kämpa.

Inga kommentarer: