free counters

stockholms väder

söndag 10 januari 2010

första gången

Blogg listad på Bloggtoppen.se
nu håller jag på och lagar mat. det kommer bli pepparottskött. det har jag alldrig lagat förut så det ska bli så spännande och se hur det kommer att smaka. men det ser ju bra hitils. och undertiden som det kokar så har jag burit in ved. jag vill ha varmt och skönt här inne. det kommer nog att räcka i minst en vecka. nu. men på tal om kylla så läste ja i tidningen igår att om det fortsätter att vara så här kallt i två vekor till så kommer 98 % av alla mödar sniglar försvinna, 10 % av fästingarna och 33% av huggormarna med. men dom ända som jag inte störrs av är ormarna. dom stör inte inte mig. ser inte så många av dom. men sniglar ser man många av och dom gör ju ändå ingen nytta. så det får gärna vara kallt när man tänker på att dom kommer försvinna.

1 kommentar:

Anonym sa...

alla djur gör nytta!