free counters

stockholms väder

fredag 27 mars 2009

elevråds konferans



i dag så var vi på majorskan och hade konferans för elevrådet. vi började dagen med att prata om vad en elevkår är till för. varför har vi den. man fick inspiration hur jag ska få mer framgång som elevråds representant. den här var lärorik dag. det som jag fick reda på att vi elever har en inflytande på vad som händer på lektionerna. vi har rätt att planer med lärarna om vad som händer på lektionerna. så nu ska jag kräva lite mer av lektonerna min lärare kommer inte att ha det lätt nu. jag tror inte hon vet om deta. jag har alldrig varit med på någon sån här seriös elevrådskonferans förut. det jag kan säga så tycker jag att den här varit väldigt bra. man lyckades hålla humöret öppet en sån här dag jag brukar oftast inte hålla så länge.

Inga kommentarer: