free counters

stockholms väder

söndag 1 mars 2009

äntligen hemma


när jag kom hem efter att ha varit hos sandra så börjar allting normalt. jag börjar laga maten. sitter och äter den så börjar emil att springa på toaleten nästan hela tiden och sen så pissar han på golvet. deta händer inom 10 min. under den tiden så har han skvätat 7 gånger och det tycker jag inte är normalt. när han hade skvätat en gång så ringde jag till veterinär och frågade vad det kan vara och hon sa det är nog urinvägsinfektion. om han mår till övrigt bra så kan du vänta med att åka in. men när vi märkte att han forrtsate och skväta så kändes det inte rätt. så vi åkte till akuten i uppsala. vi kom dit vid 8 och dom började med att ta prov på honom. så vi fick vänta en evighet tills veterinären kom. men när hon kom så gick det fort dom började ta prov på han. sen gick vi iväg och skulle rönka honom. när det var klart så sa dom va det kan vara och dom såg att han kunde ha en förstoppning. så dom ville ha honom över natten. det blir bäst så. så vi åkte ifrån mottagningen kvart över 12 så det blev väldigt sent.

Inga kommentarer: