free counters

stockholms väder

tisdag 12 maj 2009

vilket konstig dag


när man vaknade så var det helt blåt på himelen. det var fint väder. vi behövde inte ha regn kläder på oss innan lunch. men sen efter så gick jag ut och kände hur vädret var då duggade så jag sate på mig jackan. men när vi hade gåt en stunde blev det så varmt så jag tog av mig den tills den andra promenaden. det skulle ju inte regna. men det började göra det efter 5 min. vad typiskt. vi har haft 24 hunadar. och dom har varit så snälla jag tog 4 st på varje promenad.

i går hade jag både tur och otur. när jag sat och väntade på bussen så började klokan ticka iväg bussen var försenad. så jag frågade en om jag fick åka med honom till tåget och det fick jag. när han frågade var jag pluggar så sa han att han jobbade där. så jag fick skjus 5 min ofrån skolan. men när vi var på e18 så sa dom att tågen är 20 min försenad och det är oregelbunden trafik och inställda tåg. så jag hade en väldigt tur.

Inga kommentarer: