free counters

stockholms väder

söndag 24 maj 2009

förebild


när jag sat och tänkte lite på hur en bra förebild är. vad tycker ni. när man kollar runt lite i olika bloggar så ser man ofta många unga som håler i vinglas. det är några som tar kort och läger ut på dera box vin. är man en bra förebild då. specielt om man inte ens är 20 år. jag vill inte hänga ut någon speciel men om du känner dig träffad så tänk på det nästa gång du läger ut bilder på sprit. vad ger det för signaler till unga om man gör reklam för sprit. det gör ju bara att unga tycker att det är okej att festa och supa. det är därför jag inte vill läga ut bilder på bra viner eller liknande. javist jag kan skriva att jag har varit på systemet men inte något mer. jag vill inte att folk bara ska supa. sen en annan sak är att ta inte kort när du röker det får också unga att tycka att det är okej.
så tänk ett steg längre innan ni skriver eller lägger ut en bild

1 kommentar:

Lilly sa...

Marina Schiptjenko är min enda förebild, hon är den bästa i världen <3